dünyanın yedi harikası
 felsefe dünyası
 ünlü ressamlar ve resimleri
 icatlar ve keşifler
 Namık Kemal hürriyet kasidesi
 Mevlana ve Mesnevi

KADIN OLMAK...


Kadındı o sadece bir kadın adı her ne ise önemli değil  ne yaşadığı mahalle ne de okuduğu mektep  fark etmez o her haliyle bir kadın..ne kadar kötü olabilir bir kadın sırf dili dolandı diye  yüreğine..ne istemiş olabilir hep kaçak yaşarken  hayatı ve hep  bir yerlerde unuttuğu varlığını
bile görse tanımaycak kadar uzak kalmışken kendinden..suç kimin ?
En çok kendine hasrettir.en son kim ona bir kadın olduğunu hatırlatmıştır bir yatağın dışında orada bile sadece bedendir çoğu zaman.aklından çalınmış olsaydı düşünceler ya da bir el tutsaydı yüreğini hafiflerdi belki de ..sahipsiz mi kadın..kalpsiz mi..kim öğretti ona yalan söylemeyi..bu kadar kötü olmak onun kaderi olabilir mi? kim daha iyisini yapabilir...kim cinsini unutacak kadar fedakar olabilir.bütün o isyan o haykırış kendine seslenişidir..neredesin? masumiyetini kaybetmesinden değildir.o aslında anne olduğu için masum.ama o aynı zamanda bir kadın olduğu için zavallıdır erkeğin gözünde..ne yaparsa yapsın zavallı bir eye kemiğidir sadece..ama kırılganlığı unutuldu çoktan.o kırılamaz,kızamaz,konuşamaz,o erkeğin küçük ve önemsiz bir parçasıdır ve hatta onun itaatkar bir kölesidir..bilmez ki kainatta hiçbir zerre birbirine değil bütüne itaat eder.her varlığın hizmeti onu var eden yaratıcısınadır.kimi kime üstün kılmış olabilir ki, yaradan..taatte, itaatte kanaatte onadır.
ne varsa elinden alınmış bir çocuk gibi kırık oyuncaklarla avutuldu kadın..gerçekten ne istediğini soracak kadar yürekli bir er  kaldı mı? sahip olduğu bir şey gibi elinin altında tutup dilediği yere koydu..adını bile unuttu çoğu zaman..karısı ..çocuklarının anası..evinin hanımı..neydi senin adın? adı olmadığı için ne olduğunu da anlamadı..bir kadın mı yoksa erkek mi..biri onu kadın olduğunu için sevebilseydi ..bir onu adıyla hatırlasaydı..elinin hamuruyla yüreğini yoğururdu belki de.
erkek sadece erkek olduğu için haklıydı bir kere..o çalışıp evine ekmek getirse yeterdi.fazlasını öğretmemişlerdi çünkü..kadın da karnının doyduğuna şükretmesi gerekirdi.
o yüzden evlenmişti çünkü.zaten o yüzden ayrılmıştı baba evinden açtı..açıktı..o güne kadar karnını doyurdukları için ailesine bile yeterince şükretmemişken ve hakkını ödeyemeyecekken biri çıkıp haktan ve adaletten bahsediyordu.
sorarım daha mı iyi baktı karısına onlardan daha mi merhametliydi daha mı fazla emek verdi..ama onlar karşılığında hiçbir şey beklemedi..erkek ne yaptı karşılığını bulamadığında
ne halin varsa gör dedi..uımrunda mıydı..bir anne  ne yaparsa yapsın karşılıksız sever terkedemez yavrusunu..söyleyin bana erkeğin üstünlüğün ne?
bana bu güne kadar söylenenleri ve beklentileri haklı çıkaracak bir gerekçe  gösterin.
şimdi kendi adıma söyleyeceğim bir kaç şey var:
çalışırsan değişirsin dedin..benim param der hükmetmek istersin dedin..bunların hiçbiri olmadı ama.çünkü ne paraya ne de mevkiye önem vermedim ..beni yücelten şey duygularımdı..bana yol gösteren ondan aldığım ilhamdı..onun sözüydü önümde duran..bir adım ötesinde olamayacağımı öğrendim sadece..ben bu güne kadar senin sözünle yol almadım..ama sen olmadığın zaman senden çok şey öğrendiğim bir gerçek..senin varlığında herşey gibi bir vasıta sadece..sen bir limansın benim için..öyle olması gerektiği için..bu yüzden senden çıkıyorum yola..ama limanın da bir nöbetçisi bvişr bekçisi var..güvenliğinden sen değil o sorumlu bu yüzden içim rahat..ama ne zaman yola çıkacağıma sen karar veremezsin..bana sahip değilsin ben de sana..sahiplik sadece onundur..biz sadece birbirmize emanetiz..emanet olmak  nedir bilir misin..benim sana oluşumdan önce kendi kendi emanet oluşunun hakkı gerek.arada bir kim olduğunu hatırlat kendine..bak o zaman yer kalır ne zaman ne de mekan..kimsenin hakkı kimseye kalmaz merak etme..ben senin hakkını ödeyemem tıpkı bizlere bahşedilmiş tüm nimetler gibi.senden gayrı mı ki ayrı bir adaletle tecelli etsin.sen hiç canını sıkma..rahat ol..ben müsterihim emin ol.bir cinsiyet farkının çok ötesindedir bu sözlerim.Artık büyü!! karnının doyuramayan onca aç  insan için kimin elinden yediği önemli değildir unutma..benim ne senden ne de bir başkasından böyle bir beklentim yok..ben varlığımın bilincindeyim..kadın yada erkek olmanın bir üstünlük olmadığını öğretiyorlar anlayana.cinsiyet ve düşünce ayrılığının çok ötesindedir hayatı anlamak..kainattaki bir noktanın içinde bir zerre olarak idda edecek hiçbir şeyim yok çok şükür.
ne kadar da çok şey biliyorum öyle değil mi..benim bilmeme de gerek yok ..zaten bilmem mümkün değil.. bir bilenin olduğunu bilmek yetiyor olan bu.ne olması gerektiğini düşünmüyorum aslında..olması gerekeni istiyorum ondan..güzel olanı seviyorum..o da zaten kuluna güzel olanı layık görüyor..o kuluna gözlerinden gösteriyor hayatı..ona yüreğini bulduruyor.yaşadıkların yüreğin, gözlerin ise yüreğinin aynasından yansıyandır.herkesi  suçlayabilirsin ya da herkesten kaçabilirsin ama kendinden kaçamazsın..dürüst ol!! bu sen değilsin.başkalarının hayatına dahil olma.bu hayat senin hayatın olsa bile..sen hayatın kendisine dahil ol.öyle ki sorgulamaz seni suçlamaz unutmaz ..sadece sever sevdikçe sever sevgiyle büyütür seni.adına ve kütüğüne bakmaz..yüreğine kayıtladığın resme bakar..çünkü oraya çizdiğin kendinsindir..o güzeldir bu yüzden kendi gibi güzeli arar..eğer  bozuksa siler yeniden çizer..bu yüzden canın acır..çizikler içini kanatır..kimi zaman dayanamazsın..yunus'a dedikleri gibi ''bu kapıdan eğri odun girmez ''.
..........

Hiç yorum yok: