dünyanın yedi harikası
 felsefe dünyası
 ünlü ressamlar ve resimleri
 icatlar ve keşifler
 Namık Kemal hürriyet kasidesi
 Mevlana ve Mesnevi

NEDEN HİÇBİR ŞEY YOLUNDA GİTMİYOR SİZCE?

Neden hiçbir şey yolunda gitmiyor?çok şey istemez ki insan; bir yuva ve o yuvayı ısıtacak kadar para..evet hepsi var ama bir şeyler eksik gibidir ..hani bazen bir yemeğin tadına bakarsın da evet harika ama bir şeyi eksik gibi dersin..sanki o olsa tam olacak..kim bilir belki de her şey çok fazla da bize eksik görünüyor.çünkü bir şeyler kusursuzsa ortada gerçekten bir sorun vardır..söz konusu hayatsa hiçbir şey kusursuz olamaz sanki..aslında neye sahip olursak olalım hep daha fazlası vardır ya odur bize eksik gelen..bitip tükenmeyen istekler..ne bileyim sağlığın vardır ama paran yoktur paran vardır sağlığın yoktur belki  sağlığın ve paran da vardır  ama huzurun yoktur..her şeyin olsa ne olur sonunda ölüm vardır...işin bu tarafı kilitler insanı bir noktada dünyada sahip olduğu şeyler yetmez olur ya da tad vermez..belki diyeceksiniz önce bu tarafı bitirelim bakarız öbür tarafa..mümkün olsa da her ikisini birden tamlayalım..olu mu olur; azla yetinmeyi bilsek..bakış açımızı değiştirebilsek..sahip olduğumuz büyük küçük her şeyi anlamlandırabilsek..bu kadarcık mı demek yerine bu kadaaaaar diyebilsek..küçücück dünyaya alemleri sığdırabilsek..çekirdek dersin ama içinde koca bir ağaç ve onca meyve barındırır öyle değil mi..o zaman küçük olan bizim fikirlerimiz ve yüreğimiz..küçük olanı büyük, büyük olanı daha büyük görmek meselesi(''usta okçu'' kıssasından)..bazen hedefe ulaşmak için düşünmek bile yeter..mesele nasıl düşüneceğini bilmek..nasıl olduğunu sormayın ben de bilmiyorum..sadece böyle olması gerektiğini biliyorum..belki kendimce bazı şeyleri başarabiliyorum ama ben de zaman zaman herkes gibi köşeye sıkıştığımı hissediyorum..olanlara geriye dönüp baktığımda kimseyi değil sadece kendimi görüyorum..yani suçlu olan benim..hayat değil,kader değil ya da birileri değil..benim.bizzat kendim..yaptığım şeçimler,olaylara yaklaşımım,ağzımdan çıkan sözler,düşüncelerim..bilinçsizce ,hesapsızca yaptığım her şey..amaç belki günü kurtarmak ama kurtarabildiğim tek şey hatalarım ..bunu kabul etmekte zorlanıyorm ama gerçek bu..kötü biri miyim,bencil miyim,duyarsız mıyım.? hayır..gerçekten hayır..belki sizin cevabınız da hayır olacak..peki o zaman sorun ne ..demek ki daha derine inmek gerekiyor..kimsenin göremediğini görmek, kimsenin anlayamadığını anlamak..tabiri caizse kendimizi ayıklamak,arındırmak.. herkes gibi değil farklı ama olması gerektiği gibi olmak..o zaman sıradan insanlar gibi sorunlarımız olmayacak belki bunlar sorun bile olmayacak..belki sorunlarımız olacak ama gerçekten üzülmeye ve düşünmeye değer şeyler..bizi biz yapacak hayatı daha anlamlı kılacak şeyler..dışarıdan bakınca bağımlı ama içeride olabildiğince özgür bir birey olarak yaşayabilmek..önce mutlu olalım dostlar..önce biz mutlu olalım..sahip olduğumuz şeylerle mutlu olalım..bir gün bir şey istemek yerine olanla yetinelim ve  olanları seyredelim..bize söylenmek istenen bir şey mi var yoksa dinleyelim..biz susarsak kainat konuşur..neye ihtiyacımız olduğunu söyler..ne dersiniz duyabilir miyiz?

Hiç yorum yok: