dünyanın yedi harikası
 felsefe dünyası
 ünlü ressamlar ve resimleri
 icatlar ve keşifler
 Namık Kemal hürriyet kasidesi
 Mevlana ve Mesnevi

KADIN OLMANIN ANLAMI

BÖLÜM 1


KADIN OLMANIN ANLAMI
(TAÇSIZ KRAL VE SADIK HİZMETKARI)

Eminim birçok kadın aynı dertten mustariptir.sadece kadın olmamak, kadın isminin ötesinde bir varlık olmak; ama hala değeri bilinmemiş ve kendi değerini bilmemiş bir varlık olarak kalmak..ben de bir kadınım ama feminist falan değilim..sadece gerçekçiyim..kendi içimde olanları değil çevremde olup bitenleri de gözlemliyorum..her ne kadar kadın ve
erkek eşitliğine inansam da kadının yaradılış olarak daha özel ve hassas bir varlık olduğuna da inanıyorum..bu durum eşitliği bozmuyor ama kadını farklı kılıyor..her şeyden önce çok güçlü bir varlık bu gücü kaslarından gelmiyor,yüreğinden geliyor..ama onun yüreği aynı zamanda zaafı..ne olursa olsun farklı  ve saygıya değer(anlayana)...belki bunu okuyan beyler bana kızabilir;ama çevresindeki kadınlara(mesela annesi,eşi,kardeşi,halası,,annneannesi,babaannesi..vs.)ona öğretilenden farklı bir pencereden gerçekçi bir şekilde baksa, haklı olduğumu anlayacaktır..mutlaka şu saydığım isimlerden biri için bu söylediklerimi haklı görebilir.
Genel olarak (dikkat edin hep öyledir demiyorum genel olarak diyorum)hep şu var bizim neslimizde ve bizden önceki nesilde;erkek evin reisidir ve kadın ona hizmet etmekle mükelleftir.erkek çalışır ve kadın evde erkeğinin gönlünü hoş tutmaya çalışır, çok konuşmaz, soru sormaz ,dır dır etmez..oturur evinde yemeğini yapar, temizliğini yapar, çocuğuna bakar,erkeğine destek olur..bir nevi evinin ve eşinin kölesidir..kadın sanki evlenmeden önce kimsesizmiş,açmış,muhtaçmış gibi evlendikten sonra kendini koruması ve bakması için bir erkeğe adar..çünkü öyle öğrenmiştir.çünkü eğer evlenmezse evde kalmış kız damgası yer ve evin içinde bir fazlalık gibi yaşar bir zaman sonra..ne yapsın o da kendine bir talip buldu mu iyisine kötüsüne bakmaz evlenir..ister aşık olup evlensin ister görücü usulü fark etmez; aşk ve ilgi biter, bir zaman sonra ben ne yaptım demeye başlar..başta her şey hoştur,güzeldir,tozpembedir..yemek yapar,bulaşık yıkar,ütü yapar,eşine pasta börek pişirir, çayını demler ,önüne koyar..sıkılıp, haydi bir de çocuk olsun derler,işin boyutu değişir..artık kadına,hizmet edecek bir birey daha çıkagelir..oda yetmez ikincisi..üçüncüsü..peki erkek nerede? sabah işinde,akşam evin ona ait koltuğu ya da kanepenin üzerinde..çok yorgundur,birinin emrinde çalışmak kolay değildir..bir aile geçindirmek zor iştir elbet..tatilde de olsa fark etmez anlayış ister, hizmet bekler..eğer eşi bu beklentiyi karşılamazsa hırgür çıkar sonunda..kadın ev işi, çocuklar falan filan bunalmıştır..eskisi gibi olsun ister..ama her şey geçmişte kalmıştır..Aralarında şu diyaloglar başlar:
-hayatım sinemaya gidelim mi?
-çok yorgunum istersen internetten indirip  evde izleyelim..
-hayatım dışarıya çıkıp bir yerde çay mı içsek?
-ya boşver şimdi ne yapacağız dışarıda, sen demle de içelim evimizde..
-hayatım yemek yapamadım işlerden dışarıda mı yesek?
-(bütün gün ne yapıyor bu kadın evde!)dışarıya çıkmasak da sipariş versek, ya da sen en iyisi bir makarna ya da bir çorba pişir yiyelim..
-hayatım bak çocuk hasta izin al da doktora gidelim..
-Alamam biliyorsun..işler yoğun.. hem öyle zırt pırt izin olmaz ,sonra göze batarım..sen götürüver anneni alıp ya da falan komşuyla..
-hayatım çocuk uyumuyor gel biraz ilgilen..
-boşver bırak ilgilenme ağlar ağlar uyur, çocuk bu..
-hayatım çok dağınıksın çorapların bir yerde, pijamaların bir yerde.. lütfen eşyalarinı ortalıkta bırakma ..kirlileri sepete at..pijamalarını katla..artık yetişemiyorum bunca işe..
-(koskoca gün nasıl yetmiyor anlamıyorum alt tarafı bir pijama bir çorap..)ya ne olacak yapıver işte..sabah aceleyle çıkıyorum..akşam da yorgun geliyorum farkında değilim çıkarıyorum bir köşeye..
-hayatım misafirler gelecek ben yemek yaparken çocuklarla ilgilenir misin?
-tamam bırak odasına ver eline bir iki oyuncak oynasın..ben bakarım..
- hayatım  bak ağlıyor çocuk, ilgilen..ya ne yapayım seni istiyor bu..galiba altını pisletmiş değiştiriver hemen..
-ama görüyorsun yemek yapıyorum bezleri orada sen değiştirsen olmaz mı..?
-ben beceremem şimdi biliyorsun..hem bak çok önemli bir işim var rapor hazırlıyorum iş için..
(misafirler gelir çocuk annenin paçasında yemekler, çaylar, çerezler,meyveler biri gider biri gelir)
-hayatım bugün çok yoruldum, yardım et de şu bulaşıkları toplayalım..ya da sen çocuğu uyut ben yapayım..
-canım ben de çok yorgunum ayrıca yarın erken kalkmam lazım biliyorsun.çocuğu yatağına bırak uyusun kendi kendine..alıştırma öyle..sen yaparsın hepsini..
-hayatım alışveriş yapacağım biraz para bırakır mısın ya da en iyisi kredi kartını ver bana..
-olmaz bu ay çok açıldık..hem ne alacaksın ev de her şey var çok şükür..sen bana söyle ne alınacaksa gelirken alayım marketten..
-yok ben kendime bir şeyler bakacaktım .sezon indirimleri başladı biliyorsun..
-ne alacaksın anlamıyorum dolabında bir yığın eşya, bir yığın ayakkabın var..bir de benim dolabıma bak..ayrıca hiç birini giydiğini görmedim..giymeyeceğin şeyleri alıp durma..yazık..durumumuz düzelsin alırsın indirim hiç bitmiyor ki..
-hayatım yarın annemler gelecek memleketten
-(yine mi ..bütün rahatım kaçacak şimdi ) iyi ya gelsinler..ama televizyonun kumandasını babana vermem ona göre.ayrıca internete girmeme de karışma..konuş konuş diye de tutturma ne konuşacağım allah aşkına..hem senin annen baban evdesiniz ;bol bol vakit geçirin ,hasret giderin ,konuşun işte..
-(erkek) hayatım hafta sonu annemler gelecekmiş ona göre hazırlık yap..
-(eyvah ..yandık..kaynanam evin her yerine bakar şimdi ,yeni ne var diye) iyi tamam yaparım sanki bugüne kadar yapmadım..
-(misafirler gelir) hayatım babamın ayağına terlik getir..hemen sofrayı hazırla..(yemek biter; çay getir,çerez getir ,meyve getir..erkek hafta sonu maça gitmez,bilgisayarını açmaz ;hatta kumandayı babasına verir,bol bol da sohbet eder.)

Böyle sürer gider......

Artık kadın iyiden iyiye bunalmıştır..arada bir gittiği kadın günleri  olmasa kendine ayıracak vakit nerdeyse yoktur..erkek farkına varmaz ama kadın bir süre sonra(durum düzeldikçe) ne yapacağını bilmez halde vakit buldukça alışverişe verir kendini.
içindeki eksikliği dışıyla kapatmaya çalışır kuaföre gider, saçını boyar ,yeni eşyalar alır kendine ve evine gizli gizli..bir gün  erkek evdeki ve kadının üzerindeki eşyaları fark edince arkasından iş çevirdiğini düşünür.bu yüzden zaman geçtikçe eşine alan güveni sarsılır ne hikmetse..neden böyle yaptığını bu şekilde davrandığını sormaktan ziyade şuçlar kadını eleştirir..
kadın da kendi durumunu sorgulamaya başlamıştır..bakmıştır ki hiç bir şey umduğu gibi gitmiyor..oysa o yıllarca sorgulamadan  kendine kadınlığına yabancı bir halde yaşayıp gitmiştir.bir kadın değil adeta bir köle olmuştur..gezmiştir yemiştir giymiştir ama kadın olamamıştır..kendini bir sultan bir kraliçe gibi hissetmenin ne olduğunu unutmuştur..o sadece bir hizmetkardır anlaşılmayı beklemeyen görevine sadık bir hizmetkar..artık bırak ev işi yapmayı fatura merkezlerinde kuyruk beklemeyi  evin kırık döküğünü onarmayı başarmış bir ustadır o..artık herkes öyle çok alışmıştır ki onun bu haline erkekten  bunu beklemek bir süre sonra suç olur.erkek işe gitmemin dışındaki tüm görevlerini unutur..kendini evinden çok internete televizyona maçlara adar..oh ne ala üzerindeki tüm yükler kalmıştır artık kraldır o taçsız bir kral..oturduğu yerden bir aile sahibi olmuştur..kendi ülkesinin padişahıdır artık.o unutmuştur tüm bildiklerini .bundan sonra ondan bir iş beklemeye gör.her şeyi kendine bir hak olarak görür kadının yaptıkları bir fedakarlık değildir çünkü....

BÖLÜM 2

BÖLÜM 3

BÖLÜM4

Hiç yorum yok: