dünyanın yedi harikası
 felsefe dünyası
 ünlü ressamlar ve resimleri
 icatlar ve keşifler
 Namık Kemal hürriyet kasidesi
 Mevlana ve Mesnevi

Bir sihirli değneğim olsa..!!

Yine bir iş dönüşü yorgun ve bitkin..ama yeni bir işin başlangıcı; yemek,bulaşık,çocukların ödevleri...ve yapabileceksen daha fazlası.durmak yok velhasıl..haftada üç gün ya da on beş günde bir eve gelen bir temizlikçi yok..ama evi bir saat içinde talan edebilecek iki tane çocuk ve onlardan daha çocuk bir eş..tamam alışık olsuğun şeyler şimdi yine gözlerini kapa içeri gir..çocuklarını öp..üzerini değiş ve doğru mutfağa yönel..mutfakta bir kaç saat içinde yığılmış bulaşık hazırda bekliyor..olsun..ya salon ne alemde; masanın üzerinde bir yığın kitap yerlerde kalem, kağıt,oyuncak vs..her zamanki gibi sorun yok..ben mutfakta ,evin beyi bilgisayar başında, çocuklar çeşitli uğraş içinde..ama şimdi mutfaktayım o zaman en önemli uğraşları benim..hazırda bekleyen bir yığın soru ardı ardına..ödev kontrolleri her zamanki gibi mutfaktan..sen sor ben cevap vereyim şeklinde..biri bitmeden diğeri..aynı anda hem yemek hazırla hem  sorulara cevap ver..tamam sorun yok, ben hallederim..hayır yalan söyleme halledemezsin..kim yapacak..yapacak biri var mı?saat 8 daha yemek pişecek, yiyeceğiz, saat oldu 9..bulaşıklar.. malzeme varsa diğer günün yemeği..saat oldu 10.30 ..salonun haline hiç bakma..aç bilgisayarı yazmaya başla..yok yazma çamaşır at makineye ..kısa program olsun..tamam..saat neredeyse 11.30 ..ama içeride hepimizden rahat biri var..sahi o kimdi?evet hatırladım baba..baba ne yapar çocuklar..hiiiç çalışır..tamam yeter daha ne olsun..anne ne yapar sormaya gerek yok..uymak istiyorum..ama olmaz..bir şey vardı..hıııım ne yapacaktım..bu saatte hangi birisini yapacaksın .boşver tatil gününde hallerdersin..iyi madem boşverelim..bugün kendim için ne yaptım..bilmem..galiba hiçbir şey..olsun be bu da geçer diyelim..sakin ol..tatili düşün ..düşünemem bir yığın iş var..eee..ne olacak bu işin sonu...hayat bu ne olacağını sanıyordun..ne bileyim işte..mesela yemek yapmasam..bulaşık hiç olmasa..çamaşırlar hiç kirlenmese..ev pırıl pırıl olsa..çocuklar fazladan bir kitap okusa..test çözmüş ve hiç yanlış yapmamış olsa..ben yarın ne yapacağımı düşünmedem uyusam..kısacası bir sihirli değneğim olsa..o yok ama dağ gibi bir yürek ile yanında tükenmez bir sabır versek..galiba sihirli bir değneğin yok ama sinirli bir halin var..neden acaba..yok canım sana öyle geliyor..bu bir rüya değil mi bir rüya?..evet bir rüya,ama  ölünce uyanacağın bir rüya..boşuna dertlenip durma..herkes senin gibi..ne olmasını bekliyorsun..bu bir peri masalı değil..hayatın ta kendisi..yersen.:) afiyet olsun...

Hiç yorum yok: