dünyanın yedi harikası
 felsefe dünyası
 ünlü ressamlar ve resimleri
 icatlar ve keşifler
 Namık Kemal hürriyet kasidesi
 Mevlana ve Mesnevi

İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Yapılan Değişilikler


1- Yeni Kayıtta İstenen Belgelerde Değişilik yapıldı

Daha önce yeni kayıt esnasından "sağlık kurumundan çocuğun aşılarının yapıldığına dair" belge istenmekteydi, yeni düzenlemede bu ifade "Kayıt sırasında varsa çocuğun aşılarının yapıldığına dair belge istenir" olarak tanzim edilmiştir. Dolaysıyla çocuğun aşılarının yapıldığına dair belge yoksa bu verilmeyecektir.

Ayrıca maddeye eklenen fıkraya göre, özel ilköğretim kurumlarında kayıt, kabul ve nakillerle ilgili iş ve işlemler, özel öğretim kurumları mevzuatında belirtilen esaslara göre yapılacaktır.

2- Sınavla ilköğretim okuluna kayıt

Daha önce 21'inci maddede yer alan "Zorunlu öğrenim çağında olup yurt dışında bulunması, sağlık durumu veya diğer nedenlerle hiç okula gitmemiş veya öğrenime ara vermiş çocuklardan özel bir şekilde kendini yetiştirmiş olanlar, sınavla tespit edilecek bilgi düzeyine ve yaşlarına göre uygun sınıflara kaydedilirler." şeklindeki ifade "Zorunlu öğrenim çağında olup yurt dışında bulunması, tutuklu olması, oturduğu yerde okul bulunmaması ve sağlık durumu nedeniyle hiç okula gidememiş veya öğrenime ara vermiş çocuklardan özel bir şekilde kendini yetiştirmiş olanlar, sınavla tespit edilecek bilgi düzeyine ve yaşlarına göre uygun sınıflara kaydedilirler." olarak değiştirilmiştir.

Maddede yapılan değişilikle "veya diğer nedenlerle hiç okula gitmemiş" ibaresi kaldırılarak, okula gitmeme nednleri yeni madddede tek tek sıralanmıştır.

3- Yasal sorumluluğu üstlenen her kimse çocuğun velisi olabilir

24'üncü maddede yer alan "Her öğrencinin bir velisinin olması zorunludur. Anne, baba veya aile büyüklerinden biri veli olur. Ancak gündüzlü, yatılı öğrenciler, okulun bulunduğu yerde oturan, öğrencinin öğrenim ve eğitim durumu ile yakından ilgilenebilecek ve okulca kabul edilebilecek nitelikleri taşıyan bir kişi de veli olabilir. Veli gösteremeyen yatılı öğrencilerin veliliğini, okul müdürü üzerine alır." hükmü "Her öğrencinin bir velisinin olması zorunludur. Anne, baba veya yasal sorumluluğunu üstlenen kişi veli olur. Ancak gündüzlü, yatılı öğrenciler, okulun bulunduğu yerde oturan, öğrencinin öğrenim ve eğitim durumu ile yakından ilgilenebilecek ve okulca kabul edilebilecek nitelikleri taşıyan bir kişi de veli olabilir. Veli gösteremeyen yatılı öğrencilerin veliliğini okul müdürü üzerine alır." olarak değiştirilmiştir.

Bu değişilikle sadece aile büyüklerinden birisinin değil yasal sorumluluğu üstlenen herhangi birisinin çocuğunun velisi olabileceği hüküm altına alınmıştır.

4- İlköğretim okulundaki çocuğun okulla ilişiğinin kesilmesi

Yönetmeliğin 31'inci maddesinde yer alan "b) Zorunlu öğrenim çağı sonuna kadar 8 inci sınıfı bitiremeyenlerin ilköğrenimlerini tamamlamak üzere en çok iki öğretim yılı daha okula devamlarına, velisinin yazılı başvurusu üzerine okul müdürlüğünce imkân verilir. Bu iki yıllık uzatma sonunda da okulu bitiremeyenlere, öğrenim durumunu gösterir "Öğrenim Belgesi" verilir. (Ek-1)" şeklindeki hüküm, "b) Zorunlu öğrenim çağı sonuna kadar ilköğretimi bitiremeyenlerin ilköğretimlerini tamamlamak üzere velilerinin de istemeleri hâlinde en çok dört öğretim yılı daha okula devamlarına imkân verilir. Bu dört yıllık süre sonunda da ilköğretimi bitiremeyenlere öğrenim durumunu gösteren Öğrenim Belgesi verilir. Ek-1" olarak değiştirilmiştir.

Bu değişiliğe göre zorunlu öğrenim çağı sonuna kadar 8. sınıfı bitiremeyenlerin verilen iki yıllık ek süre dört yıla çıkarılmıştır.

5- Sadece 6, 7 ve 8. sınıflar için ülke ölçeğinde başarı düzeyi sınavı yapılabilir

Yönetmeliğin 32. maddesinde yer alan "Ölçme ve değerlendirmede okul ve ülke çapında birlik sağlanır." şeklindeki hüküm "Ölçme ve değerlendirmede okul, il ve ülke genelinde birlik sağlanır." olarak; "Öğrenci başarı düzeyinin ölçülmesi ve eğitim öğretimde verimlilik düzeyinin artırılması amacıyla 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda, Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi derslerinden ocak ve mayıs ayı içinde il genelinde valiliklerce başarı değerlendirme sınavları yapılır." şeklindeki hüküm ise "Öğrenci başarı düzeyinin ölçülmesi ve eğitim-öğretimde verimlilik düzeyinin yükseltilmesi amacıyla ülke genelinde Bakanlıkça merkezî sınavlar yapılıncaya kadar 6, 7 ve 8 inci sınıflarda bütün öğrencilerin katılımıyla Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi derslerinden mayıs ayı içinde il genelinde valiliklerce başarı değerlendirme sınavları yapılabilir. Sınavda dereceye giren öğrenciler valilikçe ödüllendirilir." olarak değiştirilmiştir.

Yapılan değişilik ile ülke genelinde yapılacak başarı düzeyi sınavları 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri ile sınırlı tutulmuş ve ay olarak da sadece mayıs ayı tespit edilmiştir.

6- Kopya çeken öğrenciye sıfır verilecek

Yönetmeliğin "Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar" başlıklı 36. maddesine "Kopya çeken öğrenciye not olarak sıfır (0) verilir. Ayrıca durum, ders öğretmenince okul yönetimine bildirilir. Öğrencinin durumu, öğrenci değerlendirme kuruluna gitmeden müdür yardımcısı, ders öğretmeni, rehber öğretmen, veli ve öğrencinin katılımıyla değerlendirilir." fıkrası eklenmiştir.

7- Sözlü notu makul olmalı

Yönetmeliğin 37. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz." hükmü "Yazılı ve sözlü notlarının birbiri ile uyumlu ve aralarındaki farkın izah edilebilir olması gerekir. Sözlü notlarının ortalamasının, yazılı notlarının ortalamasının altında veya aralarında izah edilemeyecek bir farkın bulunması durumunda ders öğretmeni, rehber öğretmen ve okul yönetimince bu farkın nedenleri araştırılarak gerekli önlemler alınır." olarak değiştirilmiştir.

Bu değişilik ile yazılı ve sözlü notu arasında önemli bir farklılık olması halinde bunun nedenleri araştırılacaktır.

8- Öğrencisinin sınava katılmaması

Yönetmeliğin 38. maddesinde yer alan "Sınavlara Katılmayanlar
Madde 38 - Herhangi bir nedenle sınavlara katılamayan, ödev veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu velisine bildirilir. Veli çocuğunun özrünü en geç beş gün içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirmek zorundadır.
Bu öğrenciler, ders öğretmeninin tespit edeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır. Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, ödev veya projelerini öğretmenin belirleyeceği süre içinde teslim eder." şeklindeki hüküm,

"Herhangi bir nedenle sınavlara katılamayan, ödev veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu velisine bildirilir. Veli öğrencinin sınava katılamama, ödev ve projesini zamanında teslim edememe gerekçesini en geç beş gün içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirir.
Özrü uygun görülen öğrenciler, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda önceden veliye ve öğrenciye duyurularak sınava alınır. Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, ödev veya projelerini yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde teslim eder.
Geçerli özrü olmadan sınava katılmayan veya ödev ve projesini belirlenen süre içinde ders öğretmenine teslim etmeyen öğrencilere not olarak sıfır (0) verilir." olarak değiştirilmiştir.

Maddede yapılan değişilik ile velinin sunacağı özrün kabul edilebilir olması şartı getirilmiştir. Yine yapılan değişiliğie göre geçerli özrü olmadan sınava katılmayan veya ödev ve projesini belirlenen süre içinde ders öğretmenine teslim etmeyen öğrencilere not olarak sıfır (0) verilecektir.

9- İlköğretim öğrencisinin üst sınıfa geçiş şartları değiştirilmiştir.

Yönetmeliğin 47. maddesinde yer alan

Eski madde
"Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Madde 47 - İlköğretim kurumlarında öğrenci kendi yaş gurubu içinde ve bir bütün olarak yetiştirilir ve değerlendirilir. İlköğretim, öğrencinin derslerdeki başarısızlığına bakılarak eleneceği bir dönem değil, programda öngörülen bütün derslerin ve ders dışı eğitici çalışmaların ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde yetiştirileceği bir dönem olarak değerlendirilir.
İlköğretim kurumlarında;
a) Öğrencinin yıllık başarısı her dersten ayrı ayrı değil, tüm derslerde ve ders dışı eğitim çalışmalarındaki durumu sınıf veya branş öğretmenleri tarafından yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavlar, sözlü, ödev ve projeler ile Türkçe'yi doğru ve düzgün kullanma becerisi dikkate alınarak bir bütün olarak tespit edilir. Başarılı öğrenciler doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b) Yapılan ölçme değerlendirmeler sonucunda sınıf seviyesine göre yetersizlikleri görülen öğrenciler, sınıf ve branş öğretmenleri, okul rehber öğretmeni, okul yönetimi ve velinin kararlaştıracakları ve uygulayacakları önlemlerle ders yılı içinde özel olarak yetiştirilir. Bu konuda ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılır. Kararlaştırılan önlemler, uygulamalar ve sonuçları tutanakla tespit edilir.
c) Alınan bütün önlemlere rağmen bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf geçmelerine veya bulundukları sınıfa bir yıl daha devam etmelerine; okul müdürünün veya görevlendireceği yardımcısının başkanlığında; sınıf öğretmeni, varsa okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile branş öğretmenleri veya şube öğretmenler kurulu tarafından karar verilir. Alınan gerekçeli karar tutanakla tespit edilir ve sınıf geçme defterine işlenir. Tutanağın bir örneği öğrenci dosyasına konur, bir örneği de karar defterine yapıştırılır ve (Ek- 9) veli de bilgilendirilir.
Herhangi bir nedenle okula devam edemeyen ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu'nun ilgili maddelerine göre okula devamları sağlanan öğrencilerin başarı durumları belirlenirken; en az bir dönem notu almış olmaları kaydıyla devam eden öğrenciler gibi işlem yapılır. Başarısız dersi veya dersleri olan öğrenciler sınıfının gerektirdiği bilgi düzeyine ulaştığına, sınıf öğretmeni ve varsa branş öğretmenleri veya şube öğretmenler kurulu tarafından karar verilenler bir üst sınıfa geçirilir.
Birleştirilmiş sınıflardaki 3 üncü ve 5 inci sınıflar dışındaki öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaz.
d) Öğrenme yetersizliği nedeniyle kaynaştırma eğitimine alınan öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.
e) Devlet konservatuvarlarına bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerden, meslek derslerinden başarısızlığı nedeniyle ilköğretim okullarında öğrenimini sürdürecek olanlar, ilköğretim okulu derslerinden başarılı iseler bir üst sınıfa kaydedilirler." hüküm aşağıdaki şekilde baştan sona değiştirilmiştir.

Yeni madde
"Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Madde 47 - İlköğretim kurumlarında öğrenci, kendi yaş grubu içinde bir bütün olarak yetiştirilir ve değerlendirilir. İlköğretim, öğrencilerin derslerdeki başarısızlığına bakılarak elenecekleri bir dönem değil, programda öngörülen bütün derslerin ve ders dışı eğitici çalışmaların ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde yetiştirilecekleri bir dönem olarak değerlendirilir.
Öğrencinin yıllık başarısı her dersten ayrı ayrı değil, tüm derslerde ve ders dışı eğitici çalışmalarındaki durumu, yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar, ödev ve projeler, Türkçe?yi doğru güzel ve etkili kullanma becerisi ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen tüm davranışlardaki etik değerleri benimsemesi de dikkate alınarak bir bütün olarak tespit edilir.
Buna göre;
a) Başarılı olan öğrenciler doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b) 1, 2 ve 3 üncü sınıf öğrencilerinden bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşabilecek olanların durumu, ders yılı sonunda okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni tarafından görüşülerek sınıf geçmelerine veya yetiştirme kursuna alınmalarına karar verilir.
c) 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda ders yılı sonunda başarısız ders/dersleri bulunan öğrencilerin durumu şube öğretmenler kurulunda, 4 ve 5 inci sınıflarda şube öğretmenler kurulunun oluşamaması hâlinde ise okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni tarafından;
1) Öğrencinin başarısız olduğu ders/derslerden bir üst sınıfa devam etmesine veya sınıf tekrarına,
2) Öğrencinin başarısız olduğu ders/derslerden bir üst sınıfı başarabileceği değerlendirilen ders/derslerden sınıf geçmesine, diğer ders/derslerden ise yetiştirme kursuna alınmasına
karar verilir.
Ancak bir öğrencinin yetiştirme kursuna alınacağı ders sayısı üçten (3) fazla olamaz.
Alınan gerekçeli karar, tutanakla belirlenir ve sınıf geçme defterine işlenir. Tutanağın bir örneği öğrenci dosyasına konur, bir örneği de karar defterine yapıştırılır ayrıca veli de bilgilendirilir. (Ek-9/1)
Yetiştirme kursu sonunda 1, 2 ve 3 üncü sınıf öğrencileri için sınav yapılmaz. Bu öğrencilerin bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşıp karşılaşmayacaklarına, okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni tarafından öğrenci başarısının değerlendirilmesi esasları doğrultusunda görüşülerek karar verilir. 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda yetiştirme kursu sonunda yapılan sınavlarda başarılı olanlar bir üst sınıfa devam ettirilir, başarısız ders/dersleri bulunan öğrencilerin durumu ise yetiştirme kursu sonunda şube öğretmenler kurulunda görüşülür. Alınan gerekçeli karar, tutanakla belirlenir ve sınıf geçme defterine işlenir. Tutanağın bir örneği öğrenci dosyasına konur, bir örneği de karar defterine yapıştırılır ayrıca veli de bilgilendirilir. (Ek-9/2)
Yurt dışında olması, tutuklu olması, oturduğu yerde okul bulunmaması ve sağlık durumu nedeniyle okula devam edemeyenler ile 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun ilgili maddeleri gereğince okula devamları sağlanan öğrencilerin başarı durumları belirlenirken, en az bir yarıyıl notu almış olmaları kaydıyla devam eden öğrenciler gibi işlem yapılır.
Birleştirilmiş sınıflardaki 3 üncü ve 5 inci sınıflar dışındaki öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaz.
Öğrenme yetersizliği nedeniyle kaynaştırma eğitimine alınan öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.
Devlet konservatuvarlarına bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerden, meslek derslerinden başarısızlığı nedeniyle ilköğretim okullarında öğrenimini sürdürecek olanlar, diğer derslerinden başarılı olmaları hâlinde bir üst sınıfa kaydedilirler."

Yukarıda yer verilen değişiklikler ile üst sınıfa geçrilme sistemi baştan sona değiştirilmiştir. Tekrara düşmemek için ilgilenen ziyaretçilerimizin yeni maddeyi dikkatli bir şekilde okumalarını öneriyoruz.

10- Yetiştirme kursları

Yönetmeliğin yetiştirme kursları başlıklı 50. maddesinin birinci fıkrasında yer alan "İlköğretim kurumlarının 6, 7 ve 8 inci sınıflarında ders yılı içinde öğretmensizlik nedeniyle boş geçen dersler için öğretim yılının ikinci yarıyılında; 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarında ders veya derslerden ikinci yarıyıl sonunda yetersizliği görülen öğrencilere ise ders yılı bitimini izleyen ilk haftadan başlamak üzere yetiştirme kursları düzenlenir." ifadesi "İlköğretim kurumlarının 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarında, ders yılı içinde öğretmensizlik nedeniyle boş geçen dersler için öğretim yılının ikinci yarıyılında; 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarında ders/derslerden ikinci yarıyıl sonunda yetersizliği görülen öğrencilere ise ders yılı bitimini izleyen ilk iş gününden başlamak üzere yetiştirme kursları düzenlenir." olarak değiştirilmiştir.

Yukarıda yapılan değişilikler paralelinde yapılan bu değişilik ile ders yılı içinde öğretmensizlik nedeniyle boş geçen dersler için öğretim yılının ikinci yarıyılında yetiştirme kursları düzenlenmesi 4 ve 5. sınıflar içinde geçerlidir. Ders veya derslerden ikinci yarıyıl sonunda yetersizliği görülen öğrencilere ise ders yılı bitimini izleyen ilk haftadan başlamak üzere yetiştirme kursları düzenlenmesi uygulaması 1, 2 ve 3. sınıflar için de geçerlidir.

Diğer taraftan kursların başlamasına ilişkin değişiklik yapılmış ve ""a) Kurslar, ders yılı bitimini izleyen ilk iş günü başlar ve haziran ayının son iş günü biter. Kurs ve sınav süresi azamî 10 iş günüdür. Öğrencinin başarısız olduğu her bir dersin kurs süresi, o dersin haftalık ders dağıtım çizelgesindeki ders saati sayısı göz önüne alınarak bir oran dahilinde belirlenir." hükmü getirilmiştir.Daha önceki hüküm "a) Kurslar ders yılı bitimini izleyen ilk haftadan başlamak üzere 10 iş günü süre ile düzenlenir." şeklindeydi.

Yine yapılan değişilikle "g) Kursların ikinci haftasının son günü, kursa katılan öğrencilere okul müdürünün başkanlığında zümre öğretmenlerince oluşturulan komisyonlarca, katıldıkları derslerden sınava alınırlar. Sınavlar derslerin özelliğine göre, yazılı veya uygulamalı veyahut sözlü ve en az bunlardan uygun bulunan ikisiyle yapılır." şeklindeki hüküm "g) Kursa katılan 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıf öğrencileri, okul müdürünün başkanlığında zümre öğretmenlerinden oluşturulan komisyonlarca sınava alınırlar. Komisyonlar, derslerin özelliğine göre sınavların, yazılı, sözlü ya da uygulamalı olarak uygun olan birisiyle yapılmasına karar verir. Bu sınavlar, kursun tamamlayıcısı niteliğinde olup bağımsız sınav olarak değerlendirilemez.
Okul yönetimince kursun son haftasında, öğrencilerin başarısız olduğu ders sayısı da dikkate alınarak yapılacak planlamaya göre sınavlar yapılır ve bu öğrencilerin durumunu görüşmek üzere şube öğretmenler kurulu toplanır." olarak değiştirilmiştir.

Yetiştirme kurslarına katılan öğretmenler ders kesimindeki mesleki çalışmalarla ilgili görevlerini yapmış sayılır: Bu maddede yapılan bir diğer önemli düzenleme ise maddeye eklenen "ı)Yetiştirme kurslarında görev alan öğretmenler, ders kesimindeki meslekî çalışmalarla ilgili görevlerini yapmış sayılırlar." şeklindeki fıkradır. Bu fıkra hükmü yenidir.

11- Beden eğitimi, müzik, resim-iş, din kültürü ve ahlak bilgisi, yabancı dil, iş eğitimi ve bilgisayar derslerini kimler okutabilir?

Yönetmeliğin öğretmenler başlıklı 64. maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan "İlköğretim okullarının 4 üncü ve 5 inci sınıflarında özel bilgi, beceri ve yetenek isteyen beden eğitimi, müzik, resim-iş, din kültürü ve ahlak bilgisi, yabancı dil, iş eğitimi ve bilgisayar dersleri, branş öğretmenleri tarafından okutulabilir. Hangi derslerin branş öğretmenlerince okutulacağı Bakanlıkça belirlenir." şeklindeki hüküm ""İlköğretim okullarının 4 üncü ve 5 inci sınıflarında özel bilgi, beceri ve yetenek isteyen beden eğitimi, müzik, resim-iş, din kültürü ve ahlâk bilgisi, yabancı dil, iş eğitimi ve bilgisayar dersleri, aylık karşılığı ders saatini dolduramayan branş öğretmenleri ya da sınıf öğretmeni olup bu alanda hizmetiçi eğitim sertifikası almış öğretmenler veya yüksek öğrenimlerini söz konusu branşlarda yapan diğer sınıf öğretmenleri tarafından ders mübadelesi yoluyla okutulabilir." olarak değiştirilmiştir.

Bu düzenlemeye göre maddede sayılan dersleri yine maddede sayılan sınıf öğretmenleri de okutabilecektir.

12- Şube öğretmenler kurulu

Şube öğretmenler kurulunun toplanma günleri değiştirilmiştir. Daha önce "Şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak plânlamaya göre birinci yarıyılın ikinci ayında, ikinci yarıyılın birinci veya ikinci haftasında yetiştirme kurslarının bitimini izleyen hafta başında okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca ihtiyaç duyuldukça şube rehber öğretmeni veya rehber öğretmenin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde toplanabilir" şeklinde düzenlenen toplantı günleri "Şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci yarıyılın ikinci ayında, ikinci yarıyılın birinci veya ikinci haftasında, yıl sonunda ve yetiştirme kurslarının bitimini izleyen ilk iş gününde okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca ihtiyaç duyuldukça şube rehber öğretmeni veya rehber öğretmenin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde toplanabilir." olarak değiştirilmiştir.

13- Mesleki çalışmalar

Yönetmeliğin 98. maddesi mesleki çalışmayı düzenlemektedir. Mesleki çalışma, derslerin kesiminden 1 Temmuz'a, 1 Eylül'den derslerin başlangıcına kadar; yıl içinde ise yıllık çalışma programında belirtilen sürelerde yapılmaktadır. öğretim yılı başındaki mesleki çalışmalarda daha önce "2) Yeni öğretim yılında uygulayacakları yıllık çalışma programı, iş takvimi, yıllık ders plânı, birinci ünite plânı ve iş bölümü gibi hazırlıkları yaparlar." şkelinde yapılan hazırlık "2) Yeni öğretim yılında uygulayacakları yıllık çalışma programları, iş takvimi, planlar ve iş bölümü gibi hazırlıkları yapar." olarak değiştirilmiştir.

Öğretim yılı sonunda ise "4) Okul gelişim ve yönetim ekibi, zümrelerden gelen raporları birleştirir, projeleri inceler, okulun yıl sonu raporunu hazırlar. İki nüsha hazırlanan raporun biri, değerli bulunan projelerle birlikte il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderilir. Diğerleri meslekî çalışma dosyasına konur. İl millî eğitim müdürlükleri, raporları ve projeleri değerlendirir ve ortak bir rapor halinde Bakanlığa gönderir." şeklindeki uygulama ""4) Okul gelişim ve yönetim ekibi, zümrelerden gelen raporları birleştirir, projeleri inceler ve okulun yıl sonu raporunu hazırlar. İki nüsha hazırlanan raporun biri, değerli bulunan projelerle birlikte il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne gönderilir. Diğer nüsha ise meslekî çalışma dosyasına konur. İl millî eğitim müdürlükleri, raporları ve projeleri değerlendirir ve ortak bir rapor hâlinde Bakanlığa gönderir." olarak değiştirilmiştir.

Yine maddede yapılan düzenleme ile 3. fıkrada yer alan "Bünyesinde 6, 7 ve 8 inci sınıfları bulunmayan ilköğretim okulu öğretmenleri derslerin kesiminden 1 Temmuz'a kadar katılacakları mesleki çalışmalarını; yaz tatilini geçirdikleri bir ilköğretim okulunda yapabilirler. Ancak, meslekî çalışmalarını tatil adreslerinde tamamlayan öğretmenler, çalışmayı yaptığı il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden bu çalışmalara katıldıklarını gösterir yazı ile birlikte hazırladıkları raporları 1 Eylül tarihinde görevli oldukları okul müdürlüklerine teslim ederler. Bu raporları yönetici ve öğretmenlerle birlikte incelenir." hükmü "Okullarında yetiştirme kursu açılmayan öğretmenler, derslerin kesiminden 1 temmuza kadar yapılacak meslekî çalışmalarını yaz tatilini geçirdikleri yerdeki bir ilköğretim okulunda yapabilirler. Meslekî çalışmalarını tatil adreslerinde tamamlayan öğretmenler, çalışmayı yaptığı il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden aldıkları bu çalışmalara katıldıklarını gösterir yazı ile birlikte hazırladıkları raporları 1 eylül tarihinde görevli oldukları okul müdürlüklerine teslim ederler. Bu raporlar, yönetici ve öğretmenlerle birlikte incelenir." olarak değiştirilmiştir.

14- Ödüllendirilecek davranışlar

Teşekkür verme şartı değiştirilmiştir. Daha önce "a) 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda Türkçe dersinden 3, diğer derslerin her birinden 2'den aşağı not almamak şartı ile yarıyıl ortalaması 3,50-4,00 olanlara" Teşekkür verilmekteydi .Yeni düzenlemede "4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda not ortalaması Türkçe dersinden 3, diğer derslerin her birinden 2'den aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin yarıyıl ağırlıklı not ortalaması 3,50-4.00 olanlara" teşekkür verilecektir.

Bu değişilik ile teşekkür verme şartı ağırlıklı not ortalamasına bağlanmıştır.

15- Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun oluşumu değişti..

Daha önce "Madde 113 - Müdür yardımcısının başkanlığında öğretmenler kurulunca seçilen bir sınıf ve bir şube rehber öğretmen, okul gelişim yönetim ekibi veli temsilcisi, okul öğrenci kurulu başkanı, bir önceki öğretim yılında "Üstün Başarı Belgesi" ile ödüllendirilen öğrenciler arasından öğretmenler kurulunca seçilen bir öğrenciden, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu oluşturulur." şeklindeki kurul oluşumu "Öğretmenler kurulunca seçilen bir öğretmenin başkanlığında; öğretmenler kurulunca seçilen bir sınıf ve bir şube rehber öğretmeni, varsa okulun rehber öğretmeni, bir önceki öğretim yılında "Üstün Başarı Belgesi" ile ödüllendirilen öğrencilerden bir temsilci ile okul gelişim yönetim ekibi veli temsilcisi ve okul öğrenci kurulu başkanının katılımıyla öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu oluşturulur." olarak yeniden düzenlenmiştir.

16- Öğrenci davranışlarını değerlendirme üst kurulunın oluşumu da değişti

Daha önce "Madde 116 - Öğrenci davranışlarını değerlendirme üst kurulu müdürün başkanlığında, her ders yılının ilk ayında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilecek iki asıl ve iki yedek öğretmen ile okul rehber öğretmeni ve okul aile-birliği başkanından oluşur." şeklindeki kurul oluşumu "Öğrenci davranışlarını değerlendirme üst kurulu; müdür başyardımcısının, bulunmadığı hâllerde müdür yardımcısının başkanlığında, her ders yılının ilk ayında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilecek iki asil ve iki yedek öğretmen ile okul rehber öğretmeni ve okul aile- birliği başkanından oluşur." olarak değişmiştir.

17- Aşağıda yer alan maddelerdeki "vakıflar" ve "okul koruma derneği" ibareleri kaldırılmıştır.
"Okul-Çevre İlişkileri
Madde 142 - Okulun kültürel gelişim ve eğitim merkezi olduğu ilkesine uyularak, yakın çevre ile ilişki kurulmasına ve velilerle sıkı bir iş birliğinin sağlanmasına önem verilir.
Bunun için okul-aile birliği, okul koruma derneği ve okul gelişim yönetim ekibi kurulur ve işlerliği sağlanır. Köylerdeki ilköğretim okullarında da bunlardan olabilenleri kurulur.
Okulda sınıf aile birlikleri kurulur. Her sınıfın öğrenci velisi, sınıf aile birliğinin doğal üyesidir. Sınıf aile birliklerinin çalışması ayrı bir yönerge ile düzenlenir.
Yardımlar
Madde 143 - Okulun genel işleyişi, eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili yardımlar, okul-aile birliği, okul koruma derneği, vakıflar ve köy muhtarlıkları gibi kuruluşlar yoluyla sağlanır ve gerekli harcamalar yapılır. Bu kuruluşlar aracılığı ile toplanan yardımlar ve yapılacak harcamalara ilişkin kayıtlar, özel durumlara göre tutulur."

Hiç yorum yok: